Valószínűleg ha a csatornák saját felméréseit összegeznénk, a magyar lakosság 210 százaléka nézi a tévét minden nap. Olvasom, hogy a szerintem senki által sem ismert T-csatornák, az Ozone és a Life egyből az indulás után lenyomtak több ismeretterjesztő csatornát nézettségben.
Hát, ezen aztán el is gondolkodtam. Hogy mi értelme volt csatornát csinálni a nagy T-nek? Megvan abban a ráció, mert a T-Home révén úgyis sok otthonban jelen vannak kábelszolgáltatóként, és így két csatornahelyet be lehet tölteni, ahol korábban ezért némi pénzt kérő adók voltak. Az, hogy eltűnik mondjuk a Discovery Travel&Living, nem egy nagy veszteség, mert ez a korábbi Discovery-műsorokat játszotta újra, kicsit más összeállításban. De alapvetően az Ozone és a Life is csak vásárolgat, nyilván összeszed két hétre elég olcsó természetfilmet, aztán ez ismétlődik pár éven át. A csatornák létrejötte egyébként nyilván nem valami komoly stratégia része, hanem ezúttal sikerült egy talpraesett üzletfejlesztési menedzsernek eladatni az ilyen irányú ötletét. A számok nem hazudnak- maximum a számokat lehet még jóval előtte kicsit manipulálni, hogy a mi igazságunkat támasszák alá.
Azt viszont már nehéz az én agyammal követni, hogy az olcsó, de a célnak megfelelő töltelékcsatornákhoz miért szerződtettek annyi embert. Van itt (egy kalap alá veszem az Ozone-t és a Life-ot, mert nem is érzékelem a különbséget, bevallom...) lelkesen nyilatkozó programigazgató, aki máshol már "bizonyított", egészen kirúgásáig. Aztán itt landolt pár fiatal műsorvezető. Állítólag ide került a nemrég állástalanná vált, teljesen jellegtelen Onyutha Judit is, aki valószínűleg itt sem fog sok vizet zavarni. Miért tenné? Nem erről ismerjük. Állítólag felbukkan majd Debreczeni Zita, akinek életművéből a legismertebb epizód pár meztelen fotózás. Bár saját bevallása szerint nagyon tehetséges és jó fotós- igaz, a mi köreinkben ezt a jó fotósókról mások mondják, nem maguk.
Noha lehet, hogy presztízsokból kezdenek el költekezni, az ilyen csatorna roppant olcsón is működtethető lenne. És valószínűleg nem járnánk sokkal rosszabbul, ha kimaradnának a fenti arcok a képből. Így a gyanakvó ember óhatatlanul arra (is) gondol, hogy van itt némi pénzmosoda a történetben, de persze én nem vagyok gyanakvó, sőt, több hatalmat követelek az üzletfejlesztési menedzsereknek, a programigazgatóknak és Debreczeni Zitának...